lördag 12 december 2009

Tomt

Så känns det på många sätt och vis just nu... Har svårt att orka somna... Hur nu det kan hänga ihop??? Är hursom aptrött, men kan inte få ro att somna... Har fixat lite med datorn sen jag kom hem efter en mycket trivsam kväll!!! Thanx my friend!!!!

Skrotan är ju som bekant inte här.. Och det känns enormt tomt, men (nej, jag älskar min dotter!!) det känns ändå rätt bra. Jag vet vad jag har framför mig och jag VET att hon har det bäst där hon är just nu!!! *Love ya min lilla skrota!!!!!*

Det bästa blir på söndags kväll när vi får mysa tillsammans igen hon och jag!!! *längtar*

Ska försöka sova ordentligt och sen göra ett ryck imorgon bitti för att sen (tyvärr) åter igen bege mig in t stan för att få fixat med min telefon innan jag åker "hemmåt". Sen HOPPAS jag att det finns tid att tillbringa med en god vän (och dennes lilla) en stund innan det blir dags för mig att åka... *hoppas, hoppas*

Kvällen blev väl inte riktigt som jag tänkt ifrån början, men när blir det så eg?? ;) Det har ju varit så himla mycket ett tag och hälsan MÅSTE bara gå först... Tyvärr får man väl säga i vissa lägen... Men jag vet innerst inne att det kommer bli jättebra i slutändan!!! Det måste det ju!!! ;) Och ett år går som sagt, ganska fort!!! Har hunnit fundera en hel del under kvällen om vår förändring och det är ju så att man står inför olika val i olika omgångar här i livet och just nu har vi ett val. Och det har vi (eller jag, då skrotan är så liten än) tagit och hoppas verkligen det kommer komma något gott ur det. Jag kommer sakna mycket det vill jag lova, men jag hoppas mina vänner finns kvar och jag ska verkligen göra allt jag kan för att hålla det "vid liv". Jag har trots allt en lång (det senaste väldigt tuff...) period bakom mig i denna underbara stad och har ff en förhoppning att återvända som en "hel" människa om ett år igen!!! Jag kommer också lämna mindre trivsamma saker "bakom" mig, därav vår tillfälliga frånvaro. Och det kan jag säga känns underbart(att lämna denna del). Så det är med blandade känslor jag lämnar (tillfälligt) denna stad...

Jag har fällt många tårar idag (av olika anledningar) och det vill jag lova har inte varit "lätt"... Absolut inte "offentligt"!!!! Men idag har jag inte kunnat hålla dom tillbaks, för det här valet är inget jag "självmant" tagit fullt ut... Men jag inser vår begränsning och jag anser oss (skrotan och mig) ha "rätt" till en trygg och "hel" tillvaro som alla andra!!!

Jag har bl a idag märkt att vi har vänner och männsikor runt omkring oss som även vi betytt (och förhoppningsvis även betyder) något för och det värmer kan jag säga!!!

Näe, nu har jag nog "blottat" mig tillräckligt för idag och ska gå och läsa min braiga bok och försöka få lite sömn... ;) Natti-natti!!

Kram och tack för att du/ni finns!!!

2 kommentarer:

Veronica sa...

Du ska se att det kommer att bli bra allt till slut. Du har gjort ett klokt val för din dotters skull. Som förälder får man "offra sin egen lycka" ibland för barnen, men man har dem bara till låns en kort tid (typ 20 år) så ens egen tid kommer...

Anneli sa...

Åhhhhh *snyft*, det kommer att bli så bra så. Som sagt hälsan är viktig och det var synd att jag inte kunde vara med men det blir ju till att vina på glasverandan, kanske redan i vinter när snön faller. Stoooooooooooor kram på dig!!!!