fredag 23 oktober 2009

Då så!

Natten var en pina för mig, tack å lov sov skrotan som en liten sötnos heeela natten. Men i morse bestämde jag mig att nu räcker det. Lämnade skrotan på "jobbet" och försökte få en läkar tid. NU har jag även ändrat VC kan jag säga!!! Listade oss på VC där skrotan ändå går på barnmed med sin astma och allergier! Superbra ställe måste jag säga!!!

Så jag är nöjd. De har nån typ av "drop-in akut tider"... Så på mindre än en timme har jag varit dit, träffat läkaren och hunnit till apoteket!! *super* Så nu blev det (oundvikligen...) penicillin, dubbel dos i tio dar... Jaja, om man ska vänta i fyra veckor innan man uppsöker läkare så är det väl så?? Nog om detta!


När jag ändå var i "huset" traskade jag även (också inom denna tidsram!!) in på barnmed då skrotan ska på läk besök i nästa vecka och har även blivit kallad till infl vaccinering samma dag men på em. Läk besöket var på fm... Så (de är super bra där, har så alltid tyckt!! Vi har gått där sen skrotan var tre månader!!) de fixade att hon får sin spruta i samband med läk besöket!!! *känns bra*

Själv får jag inte vacc mig förräns min inf är borta... =( Hade ju varit bra om jag kunnat göra den INNAN lilla skrotan... Och med omtanke på min käre far också såklart!! Men se det fick jag inte...

Hur tänker ni ang infl vacc?? Själv är jag FÖR, då det rekommenderas och jag tycker att med HÄNSYN till de som inte är lika "starka" medicinskt så kan man ju iaf tänka på dom. Men det är HELT min uppfattning! Jag har måååånga argument som överväger FÖR än emot kan jag säga!!!

Så nu ska jag förbereda inför kvällens "mys aktiviteter"!!!

Kram

Inga kommentarer: