söndag 18 april 2010

Vill ha lite mer värme, tack!

Det var rätt så skönt att komma i säng i någorlunda tid igår OCH att vakna relativt pigg idag!!! *skönt* Skrotan är på ett bra humör och så även jag idag!! MEN hon vill baaara leka med sina kompisar och vi har gjort en "deal" att hon kan åka iväg efter lunch. Det är hon nöjd med!

Hade önskat lite varmare och soligare väder, men det regnar ju inte iaf!! ;) Tycker det är lite för kallt bara.. Men det kommer väl!!

Jag undrar hur ni andra funderar... Jag personligen tycker inte det behöver vara lek, kompisar och aktiviteter 7 dagar i veckan.. Jag tror de små även behöver lite egen tid, lite lugn och ro emellanåt för att orka fungera i vardagen. Jag menar inte att dom behöver sitta i ett hörn och bara vara, men det behöver inte gå i 190 heller hela tiden eller vad tycker ni?? Är jag "elak" mot den lilla eller?? Sen gillar jag personligen inte heller att det ska behöva vara tv, dataspel, nintendo, tv-spel hela dagarna i ända heller. Jag vill gärna att de ska få vara lite kreativa också. Samt naturligtvis vara ute också!!! Hur tänker ni??

Så nu har vi lite mystid här hemma och går i princip och skrotar omkring, känns jättebra!!

Ska snart ringa ett samtal som kan avgöra lite om vår närmaste framtid.... ;) ;) *me like a lot* Så får vi se hur planneringen över de närmaste veckorna kommer ligga!! ;)

Ha nu en bra dag därute!!

Kram

1 kommentar:

mon amie sa...

Jag tycker du tänker klokt om att det inte behöver vara grejer jämt. Barn blit stressade av för mycket aktivitet och uppskruvade. Vi brukar ha en aktivitet per dag (på helgerna) och resten är mys hemma med musik, måla, pyssla eller bara vara. kram