onsdag 2 september 2009

Försöker ta in allt...

Då var det hela bekräftat.... Vårt så "braiga" system vi har i Sverige ÄR inte för barnens bästa!! Det är en jäkla skillnad på verkligheten och den "osanna" lagboken..... *suck* Det är helt otroligt hur människor i vårt land öht kan resonera som de gör. Vart tog BARNEN vägen?????

Är det möjligt att man ska lasta barnen för föräldrars fel och brister?? Är det möjligt att man ens ska kunna "begära" att barnen måste agera på "ett visst" sätt upprepat för att systemet (jag emigrerar snart!!!) i vår välfärdsstat ska fungera utifrån barnen??? Jag baxnar.... Mycket har jag hört men uppenbarligen inte allt.... Jag ska nu försöka få min lilla skrota att "stå upp" för sin sak.... Helt jäkla sannslöst.... Ska man öht behöva utsätta desssa underbara små varelser för allt möjligt innan (OM du har "tur" som förälder) allt stoppas så BARNEN kan få vara just BARN och må bra????

Näe, inget kul inlägg idag, men jag måste få smälta allt.... Skrotan ska iaf inte utsättas för de saker hon bävat mest för!! Och DET är jag glad över... Men när ska alla "hotelser" ta slut??? För jag VET att detta var bara första ronden..... *suck*

Näe, nu ska jag gå och mysa med min bästa lilla skrota och hon ska få vara "BARA" BARN!!!!

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla skrota är värd allt guld som finns och skall få vara den goa ungen hon är utan att ngn lagbok eller rättstat skall få bestämma över henne. Så klart. Och hennes bästaste mamma är värd allt gott som går att få just för att hon är hon! Så klart! Kramen från A

min skrota och jag sa...

Thanx kära du!! Kram