tisdag 25 augusti 2009

Rensning!!

Vi hade ju bestämt oss för en stooor städning. Blev väl inte riktigt så utan en helt vanlig städning... MEN jag började rycka i alla tidningshögar i lådorna i v-rums bordet... Å herre guuud va tidningar man samlar på sig. Är nog rätt säker på att det inte rensats där på två år.... Om man såg datumen på vissa grejor... =)) Så det blev en stor papperskasse full kan jag säga... Ja ni som vet vilket v-rums bord jag har vet ju HUR mycket dessa lådor/korgar rymmer..... *s* Men nu är det borta!!! Nu ska det bara till insamlingen och det lär ske snart då påsen står mitt för dörren!!

Skrotan är rastlös, vilket jag kan förstå!!! Jag menar hon är ju inte "sjuk" men får ändå inte gå till dagis.... *stackarn* En bra grej (om man nu kan se nåt bra i detta jäkla bett...) är iaf att hon förstår mer och mer av vad läkaren faktiskt sa till henne i lördags!! Hon skulle dansa lite förut här idag till sin "idol" "BW" och nästan direkt blev foten röd och lite svullen. Men när hon genast satte sig med en pusselbok (som jag förövrigt hittade i min tidningsrensning!!!) så försvann det ganska fort. SÅ hon börjar "se själv" vad hon fixar och inte. Men jag förstår henne ändå att det kan vara frustrerande... *stackarn* Som om hon inte haft nog liksom... Eller har för den delen...

Men när jag satte igång med städandet så guess what??? Skrotan sa till mig: "Mamma, nu stänger jag dörren här och du får INTE tjuvkika, jag ska göra en överraskning till dej...." Okej tänkte jag, vad händer nu.... Men en halvtimme senare (ff med samma skiva snurrande i stereon med bara TVÅ låtar) ropade hon in mig och jäklars!!! Hon hade alltså städat undan, plockat in kläder, slängt i tvättkorgen, hängt upp kläder, lagt saker i olika lådor och placerat radrätt!!! *mammas tjej* Och hon var sååå himla stolt!!!! =))

Sen blev det lite middag och jag hade tänkt att vi skulle ha filmmyskväll, men serru DEN chansen sabbade hon tidigt imorse! Så här har varit dataspel och tv/dvd förbud heeela dagen!! Och hon har verkligen överlevt det med!!! Så det sista hon lovade (för vilken gång i ordningen kan man undra men vad gör väl det???) var att imorgon skulle hon minsann INTE bråka... =) Vi får väl se hur det går!!!

Hon ser iaf fram emot att "Ms MC" ska passa henne då jag sticker iväg på ett viktigt möte..... Thanx "Ms MC"!! Så kanske mina nerver sätter sig tillbaka på insidan igen sen... =)))

Nähä, nu ska jag gå och fixa klart lite innan kudden kallar!!!

Kram

Inga kommentarer: