måndag 10 augusti 2009

Inte fullt så soligt...

Men dock ganska varmt och skönt!! Det regnade lite smått men inte mer än att vi packade iväg oss för lite krabbfiske med picknick!! Skrotan gillar det men jag vet inte, det är något som inte stämmer... Jaja, jag hoppas det går över.... För det skulle inte vara kul om vi inte kunde umgås mer med dom....

När vi väl kom hem (sent som vanligt, men har man SEMESTER så har man!!) så pratade vi igenom dagen och hon var ledsen, hon får inte vara med och så pratade vi om sånt och så. Hon hade på det stora hela i slutändan haft en riktigt bra dag ändå! Jag tror nånståns att de är inne i någon sorts "period" så ALLT ska testas.... *suck* Och då menar jag ALLT.... Men som sagt jag hoppas det löser sig...

Skrotan har alltid varit lite försiktig i saker hon gjort, på alla sätt. Hon har alltid "gett med sig" om något annat barn har velat ha det just hon tänkt ha. Men nu har hon börjat "stå upp för sin sak" och ger inte upp så lätt.... Och det kanske blir fel. Men jag känner att allt kan väl å andra sidan inte bara vara ens fel eller?? Ska hon alltid behöva ge upp sitt?? Näe, jag tycker faktiskt inte det.

Sen kan hon vara en ENORMT stor retsticka den lilla... Ger GÄRNA ett å annat "tjuvnyp".... *INTE alls bra* Men som sagt jag hoppas det ger med sig! Vi pratar om det och jag försöker få henne att förstå att andra barn blir såklart ledsna när hon gör så likadant som hon blir ledsen när andra barn gör saker mot henne. Och att det är INTE bra att NÅGON gör något som andra blir ledsna av, oavsett VAD man gör för fel.... Jaja, det löser sig nog. Lite ledsna var vi när vi åkte hemåt iaf....

Sen tror jag att en bidragande orsak till allt är ligger i TVÅ delar till på hjälpen; 1. Vi har varit lediga (eller skrotan iaf!) aaaalldeles för länge vilket reulterar i orytm i rutinerna (då hon alltid varit en rutinmänniska och mått väldigt bra av det!) och 2. Hon har varit uppe alldeles för sent och det resulterar i dåligt tålamod.... Sen har vi nog (tyvärr) ytterliggare en faktor som börjat spela in och det är otrevligheterna som *suck* börjar i nästa vecka, eller ja nu är det denna vecka t o m.... Hon har pratat en hel del nu om det som komma ska då jag har börjat introducera henne... Och hon vägrar.... Säger hon nu, men jag tror inte hon "törs" säga ifrån när det verkligen gäller, tyvärr.... Men vi får se. Hon ärju "äldre" nu och hon har ju bitit ifrån förr....

Ska försöka att inte tänka på det idag då vi har en hel del roligheter att se fram emot i veckan som kommer trots allt!!! Hon ska få gå på två eller tre kanske det kommer bli t o ml, konserter i stan i veckan!! Gissa om hon längtar då ra va?!?!?

Näe, nu ska jag fixa lite innan jag ska få gå och sova!! Hoppas på bättre väder imorgon så vi får bada lite för hon var såå ledsen att hon inte kunde få göra det idag.... =( *stackarn*

Kram

Inga kommentarer: