måndag 25 maj 2009

Vilken början.

Skrotan är hemma och är sjuk... Dock feberfri/gräns så det blir en hemma dag till imorgon. Fick lite tråkiga nyheter från dagis.... Är lite besviken på att de inte tagit upp detta med mig tidigare och dessutom inte VÅR "fröken" (ja jag kallar "förskolelärarna" för "dagisfröknar"!) att de ser på skrotan att något inte är bra. Feber VET jag (har fått förklarat för mig av kunnig personal i området) att barn kan framkalla både medvetet och omedvetet vid jobbiga situationer så det var inget nytt. Och det är så uppenbart hur den lilla mår men ÄNDÅ så ser systemen ut att de ska behöva må dåligt.... Jag blir MATT....

Samtidigt kan jag känna att jag MÅSTE orka för hur ska hon kunna orka om jag inte gör det? Önskar jag kunde trolla och jag tror inte jag är ensam om det.... Eller?

Nu till något helt annat! Sommaren närmar sig med stormsteg! So far so good! MEN fästingarna är väl också på intågande?? *ryser* Men PEPPAR, PEPPAR efter alla år här så har jag aldrig fått någon och heller inte skrotan. Nu är vi väl i ärlighetens namn inte ute och spatserar i skog och mark varje dag.... Men hon blir ju större och större och de uslingarna är ju mer utspridda nu än någonsinn förr... Så jag har idag kontaktat BVC (thanx lady D för "sparken i ändan"!) MEN jag kommer göra det på en vaccinationsklinik istället då det kommer bli nästan 400 kr billigare!! *me like* Konstigt att VC är så mycket dyrare?? Eller? Jaja, vi har varit på denna vaccinationsklinik tidigare då vi vaccinerat för resor och så. Så jag vet hur duktiga (i mina ögon mätt då jag är extremt sprut och stickrädd...) de är med barnen! Känns extra viktigt för mig då skrotan får sprutor och sticks rätt vad det är.... Så nu ska vi invänta morfar så han får följa med och hålla handen... =) Inte behöver man beställa tid heller = kalasbra!!

Idag har vi haft en tung dag här hemma. Hon blir så himla frustrerad emellanåt... *hua* Ja, det är deras jobb (I know mr A...) MEN det kan vara fruktansvärt enerverande emellanåt att inte kunna "hjälpa till" eller hur man ska uttrycka sig... Trotsen är INTE kul men TACK Å LOV att det är så mycket med de små liven som väger upp och över ändå!!!!

Nej nu ska vi avnjuta lite middag, skrotan har beställt pasta *surprise* och köttbullar (felix delikatesser då förstås) och mamma får väl "nöja" sig med pasta och parma m röd pesto. Inte helt fel kan jag säga då!! Så ledsen är jag inte direkt över skrotis middagval!! Hon är förmodligen en blivande kock (hon har redan "bestämt" m "B" att hon ska jobba där när hon är större!) och bättre lärande kan man väl knappast få eller???? *ler*

Så nu ska vi bara mysa oss!!

Kram

Inga kommentarer: