söndag 10 maj 2009

Tung vecka

Så skulle man nog kunna sammanfatta den här veckan... Först skrotans hjärnskakning och turerna till sjukan kring det. Hon fick vara hemma hela veckan *stackarn* och gissa om hon längtar till "jobbet" nu??? *s*

I fredags skulle hennes mormor komma och vara var tänkt, men det blev inte riktigt som vi tänkt oss... På fredags fm ringde hon och sa att skrotans gammelmormor hade åkt in akut t sjukan... *suck* Så jag tar på skrotan och möter upp kusinerna på akuten och det visade sig att hon fått en stor propp.... Ytterliggare en lång dag blev det på sjukhuset och jag kan knappt med ord beskriva hur underbart duktig hon är min lilla skrota!!! Inte ett klagomål, inte ett knyst hon gjorde om att hon var uttråkad eller något. Hon hade sin lilla "picknick" väska, lite pennor och målarblock. Förklarade för henne att gammelmormor var dålig och måste träffa läkaren och hon kan inte prata osv. Och enda kommentaren skrotis ger är; -Jamen då får väl jag prata istället då! och ; -vilken tur att läkaren inte ska ge mig sprutor eller klämma idag då mamma. Tänk så lätt barn tar saker och ting! Inga förutfattade meningar eller så!!! Underbart! Vi borde i många lägen försöka oss på att sätta oss in i nivån som barn har i mycket tänk!!!

Så någon helg som var tänkt blev det inte. Läget är väl itne det bästa för gammelmormor, men hon är ju också gammal.

Så nu ska jag gå och knyta mig för det blev inte mycket sömn igår natt efter en heldag på sjukan (jag som knappt klarar av att ens tänka på ett sjukhus.... *hutter*

Men något positivt som sagt: Skrotan ska åter på dagis på måndag!! Och på tisdag ska hennes bästa polers redovisa vad "Mamma Mu" gjort hos dom i helgen, och DET är något skrotan ser fram emot!!!! *asg*

Kram

Inga kommentarer: