tisdag 26 maj 2009

Bättre idag!

Hurra!! Skrotan mår bättre idag!! Känns bra och vi har haft en bra dag *so far* och det känns jättekul! Just nu sitter hon och pysslar och väntar på att "little A" ska komma hem så hon kan få leka lite!! Kan jag förstå då hon varit "inlåst" med mamma i flera dagar.... *asg*

Vi har haft ett (eller flera eg) bra samtal om olika saker jag och skrotan och det känns bra! Hur underbart är det inte att höra sin snart 5-åring säga emd utsträckta armar mot en; "Åhh mamma, det känns så sköönt att ha pratat om allt möjligt och NU ska jag inte vara så bråkig för det är bara trååkigt ju"... Ja vad säger man??? Hursomhelst så har vi haft en underbar dag idag!! MEN som sagt hon längtar tillbaka till sitt "jobb" och DET kan jag förstå och det känns bra att det är så!

När vi skulle hämta ut medicin till skrotan så började dom "jobba" sig om hennes dosering på astma medicinen... *suck* Ungen har haft SAMMA sort och dosering en tid på just den medicinen och NU ska dom ifrågasätta??? *suck* Jag är väl ingen läkare heller? Och varför har man inte "protesterat" tidigare?? Hon började fråga ut mig och jag sa då (JA jag var LUGN!!) att men ring då läkaren för jag ÄR ingen läkare.... då fick vi medicinen på en gång för serru DET hade hon ingen lust med. *ghaaa* Jaja, så när vi lämnade apiteket och kom precis utanför dörrarna så insåg jag att vi hade glömt hämta ut den medicin som var mest "akut"... den var nämligen INTE med på listan då den tillkommit EFTER att jag fått listan... *s* Så det var bara att gå in tebakers! Men nu är det gjort!! Och det bästa av allt är att jag fick lämnat in gammal medicin (hade hur många flaskor pen som skrotan har haft genom åren.... så påsen var full...)! Visst är jag "duktig"???

Jag har nog lidit av någon sorts form av "röjningsmani" ett tag... Och det behövdes utan tvekan och även om allt inte är klart sä är det en BRA början!! Man kan ju inte begära vad som helst från en fd ekorre heller!!! =) Och i sommar hoppas jag på att hall-projektet ska stå klart!!!! Vi får se!

Nu ska jag spela lite spel med skrotan som laddat upp med TRE spel (är hon uttråkad eller???)!

Kram

Inga kommentarer: