tisdag 2 juni 2009

Var inte hjälpsam??

Passa dej att vara alltför hjälpsam, då det kan slå tillbaka hårt mot dig själv... Som jag tidigare varit inne på och skrivit om; vilket bra samhälle vi har för våra barn.... Jag har sagt det förr och jag säger det igen SNART kapitulerar vi.... Barns rättigheter finns dom?? Ja på papper ja, men i PRAKTIKEN då???

Har nu i över 1 1/2 timme suttit och försökt förklara skrotans tillvaro och enligt vissa på en instans tycker de ÄR självklara att man absolut ska se till barnets synvinkel MEN det strider ju emot domen..... *gaaaaahhhhh* Vill folk att man ska snubbla över sina egna fötter eller?? Vill folk att man (gäller ALLA i ALLA situationer) ska gå emot lagar och paragrafer??? Jag (skriver inte i vilken situation här och nu) kan snart förstå varför en del människor handlar som de gör då systemet vi lever i är fullkomligt ja.... Vad ska/kan man skriva för ett bra ord??? Ska ta en kopp kaffe och lugna ner mej så återkommer jag när vi haft en bra em/kväll istället.


Kram

Inga kommentarer: