söndag 28 juni 2009

Sådär ja...

Nu var äntligen denna helg över... Begravningen i fredags var ok. Sen att det är som det är runt omkring är ju bara så. Uppenbarligen. Vad jag däremot inte kan förstå är hur falskt jäkla "fucked-up" (JA jag är och har varit ARG!) man som person kan vara och se sig i spegeln VARJE dag??? Jaja, inte min magvärk. Men att få bete sig hursomhelst mot andra och de sina??? *ghaaahhhh* Nog om det. Skrotan var jätteduktig på begravningen och snubben från byrån förklarade lite för henne och hon tyckte nog det var bra (iaf tyckte jag det!).

Sen på kvällen menade jag mig in t stan å kolla U-21 semin på "gamla" Ullevi. Men luften försvann liksom ur mig efter att vi kommit hem. Det hade varit en lååång dag. Så jag kollade matchen hemma ist. MEN hade gärna suttit där! Å blijett fanns ju åt mig.... =(

"Lady D" ringde oss på kvällningen så vi promenerade ner en snabbsväng (skulle ju ändå ha nyckeln..) och hade en mycket trivsam stund på deras underbara balkong!!! Thanx again "Lady D"!! Sen lullade vi hemåt nån timme senare!

Så igår skulle "hemmet" tömmas... Det var jobbigare för mig än begravningen. Jag hade ju ett lite annorlunda förhållande till "den gamla" än kanske andra har till sina. Men när vi kom dit och mamma inte orkade hålla tillbaka var det lite jobbigt. Men det gick smidigt tycker jag! Vi var 5 vuxna (varav EN "anhörig".....) så det gick fort!!

Efter det åkte vi alla upp till ena kusinen och avnjöt en underbart god måltid!!! Har iofs aldrig varit där och ätit något "ogott"!!!! =) Men det var både gott och skönt att sitta där allihop (ja nästan iallafall då ra) och bara vara efteråt!!

Sen kom vi hem seeeeent skrotan å jag. Snacka om att vara heeelt slut både mor och dotter faktist. *pust* Men efter många om och men kom skrotis i sängen och jag tänkte avnjuta ett glas rött i trivsamt sällskap, men jag somnade hos skrotis och vaknade vid kvart i 6 imorse... Schysst va??? Man var nog mer trött än jag trott. Så det var bara att gå runt å stänga/släcka allt för att sooooova igen.

Dagen idag har inte varit speciellt kul... Skrotan har haft en av sina mindra bra dagar... Kanske en reaktion på de intensiva dagar som faktiskt har varit?? Eller kanske bara en "reaktion på hennes numer vanliga jag"??? Jag vet inte. Men jag VET iaf att det INTE varit kul.... Så dagen blev inte som vi tänkt oss, men det slutade bra iaf!! Och DET är ju huvudsaken!!

Så nu ska här "bara" hängas en maskin tvätt innan kudden kallar!!! P.S. Resten är redan klart!!! =)

Kram

Inga kommentarer: