tisdag 30 juni 2009

En händelserik dag.

Har hunnit städa, jobba hämtat skrotis på "jobbet" för läk besöket, stan, "hemskheter", spruta, shopping (båda lika nöjda!! =) ), hem fixa middag och allt som däromkring hör!! *phu* Fick jag med allt där tro?? Ja, jag tror det iaf!!

Hämtade skrotan efter vilan, barnen hade börjat "bada" i vattenspridaren men inte lilla skrotis inte. *stackarn* Hon väntade, gungandes och kollade in barnen, på mig för att vi skulle till läkaren. Men enl fröken så hade hon inga som helst problem med det. *stolt mamma* Väl hos läk (världens bästa b-läkare har vi!! Så flyttar vi nångång tar vi med oss henne!!! ) fick vi positiva besked! Vi har medicinerat BRA och vi har fått BRA mediciner för skrotan!!! Hon tyckte även att skrotan såg ut att må bra, bättre än på länge som hon sett henne... Jag tänkte både en och två tankar, tyvärr.... För snart vänder det ju igen... *suck*

Sen skulle vi in t stan för vacc spruta nr 2 för TBE. Och innan dess tänkte jag "slänga in en lapp" på FK.... Yeah right... Hela jäkla stan var väl där va?? *suck* Det var bara att snällt ta en nr lapp och VÄNTA.... Tur att vi gick förbi en kiosk från p-huset så skrotan fick nåt att dricka.... Väl därinne möter vi personen min skrota bokstavligen avskyr.... Hela hon vändes ut och in på. Jag grät inombords när jag såg det. Jag trodde att jag skulle ha "dämpat" mina egna känslor inför den här personen men jag kan säga att jag är jäklig glad att jag satt ner då kräkreflexerna gjorde sig väl påminda flera gånger....

Det var att bita ihop, få ärendet gjort, gå och få sprutan och vilken duktig tjej man har fått!!! Hon är väl härdad stackarn... Hon satt i egen stol när sprutan kom... Behöver jag säga att hennes mamma satt i andra stolen och tittade i taket tills skrotan säger; "Mamma nu är det klart så nu kan du titta....." Behöver jag säga att jag skämdes eller??

Sen tröstshoppade vi.... *me like shopping* Skulle bara kolla förbi på Polarn... Jodå, det blev; en klänning (den rosarutiga har jag tittat på ett tag men nu var skrotan med och hon blev blixtkär!!), en PJ, vit och blårandiga tights (såklart var de lååånga, hon gillar INTE strumpbyxor och jag klandrar henne inte utan det ska vara UTAN fot), och en mössa!! Rätt nöjd blev jag!

Sen gick vi förbi en klockaffär och då slog det mig, jag lade ju undan en "Kitty"-klocka där för nån vecka sen som jag HELT tappat... Och "guess what", den låg kvar!!! Orsaken till att jag "lade undan den" var för jag var där en helg och dom som arbetade hade ingen nyckel till skyltfönstret och detta var den enda som var kvar!! Så gissa om jag är lycklig!! Skrotan ska ju få en klocka då hon snart tjatar ännu mer hål i skallen på oss om klockan hela tiden. Och hon såg denna själv en gång när vi gick förbi!!

Väl hemma sen kom sviterna från det obehagliga mötet i stan... Alltså jag kan bara inte FÖRSTÅ hur barnen ska behöva lida för att vi lever i ett så "bra" rättssamhälle.... Jag spyr..... *blä* Ja ursäkta men det var en påfrestande kväll och allra mest för skrotan..... *stackarn* Så det har blivit mycket prat, mycket bekräftande och mycket tid ihop... Men nu äntligen sover hon lugnt.... *mammas kärlek* Så jag ska faktiskt gå och lägga mig jag med då vi har en helrolig dag, från morgon till kväll vid havet med goda vänner framför oss!!

Kram

Inga kommentarer: