måndag 24 maj 2010

Solen skiner!!

Trött, tröttare, jag... Fattar inte, men orkar inte somna och när jag väl gör det går det inte länge innan jag vaknar... Är seg som segaste kolan när klockan ringer... *suck* Kanske blir det SNART bättre eller??? Vad i hela friden kan man göra??

Ska nog införskaffa den här rensings kuren igen tror jag. Det hjälpte mycket då jag gjorde det sist!! Och det för väl med sig andra bra saker också kan jag tro??? Det är ju snart ett år sen jag gjorde den så det kanske kan vara dags igen?? Ja, så får det bli!! Mormor lovade ju skrotan ett spel till wii igår som jag måste beställa på nätet (faan vad jag saknar stan!!!!) så då kan jag lika gärna beställa dessa till mig när jag ändå håller på!!!

Jag har sldrig varit så mycket för att köpa saker på nätet förut och har inte heller behövt, men nu måste jag ju så vad ska man göra??? Flytta "hem" igen kanske??? ;) Näe, positiva tankar nu!!! Måste, måste, måste...

Ska snart göra några ärenden på byn (ja något finns det faktiskt att kunna göra även här...) innan jag måste åka och få mig kaffe hos bästaste "ms H"!! Bara det gör att man blir glad igen!!! *asg*

Skrotan är inne i en sån jäkla trotsperiod att jag blir såååå trötter... *suck* Och i helgen har det visat sig i 190 kan jag säga... *phu* Men det blir kanske bättre eller?? ;) Hon har fått en bättre självkänsla sen vi flyttade och det känns så himla bra!! Hon är inte så "rädd" av sig, tar för sig och sover gott och äter bättre. Ja på det stora hela mår hon så mycket bättre nu!! Såklart finns det nackdelar med flytten MEN på det stora hela mår hon bättre!! Och kan man bli annat än glad av det?? Älskar dig min lilla skrota!!!!

Själv efter snart ett halvår från stan, stan som varit mitt hem en längre tid, har jag ff svårt att komma till ro. Men jag har ju inte bara mig själv att tänka på. Jag kan inte styra tillvaron på det sätt jag tidigare kunnat och det är ju så. Men kommer jag kunna förlika mig med att det är bäst för henne att bo såhär men inte för mig?? Vart ska man dra gränsen? Hur kan man veta vad som är bäst?

Fick ett telefonsamtal idag som gjorde mig än mer osäker på om jag någonsin kommer kunna "förlika mig" med denna flytt... Men jag måste tänka positivt!! Om inte för min så för skrotans skull! Och inget är ju beständigt eller?? Näe, måste släppa dessa tankar nu och låta tillvaron styra lite ett tag till!!! Måste ju även tillägga att det inte bara är skit med flytten!!! Absolut inte! Vi har det rätt bra ändå, och snart kommer vi in i vårt lilla hus och då kanske det faller fler bitar på plats!!! Ser verkligen fram emot detta!!

Nope, nu har jag verkligen inte tid att sitta här längre! Återkommer kanske med fler funderingar i kvällningen, för gudarna ska veta att de är många nu!!! På både gott och ont tror jag!! ;) Ha en underbar dag därute!!

Kram

Inga kommentarer: