tisdag 18 maj 2010

Nu så, kanske...

Har nu äääntligen fått tag i en av rektorerna på skrotans kommande skola... *phu* det var ett evigt ringande kan jag säga... Men nu så har jag fått tag i dom! Klasslistorna kommer förhoppningsvis (jag tippar själv på i början av nästa vecka...) i slutet av veckan. Och hon kommer få gå med sin dagisgrupp iaf!! Och det känns tryggt! Då kan jag börja slappna av igen!!

Det har varit såna disskusioner i media kring förskoleklasserna här, då något dagis (föräldrarna) drog igång att de var alldeles för många (ca 23 st) i klasserna. Så nu är det bestämt att istället för två klasser blir det TRE. Och det är väl ingen nackdel, men allt har ju blivit skjutet på... Skrotan har börjat oroa sig (alldeles i onödan, men dock) och inte mått särskilt bra över detta. Sen har ju även vi föräldrar samt personalen på dagis (ja jag vet att det inte är "korrekt" att säga dagis, men det gör jag!!) pratat och undrat över hur det kommer bli, bla, bla, bla... Och det är klart att även det påverkar... Men nu behöver hon nog inte det längre!!! Känns oerhört bra!!!

Idag ska jag jobba men inte helt!! Skrotan ska få hit en kompis sen under em och jag passade på att ta några timmar av min dag då!!! Ska bli riktigt kul och skrotan ser fram emot detta!!! Hoppas nu bara de två också kommer i samma klass, det var ju så på "gamla" klass listan, men vi får väl se. Det kanske är att hoppas på för mycket eller???

Har fått lite smågrejjor gjorda här under morgonen och det känns bra! Snart kommer bästaste "ms H" hit en tur och sen ska jag jobba på tills skrotan ska hämtas!!! Vill passa på att önska alla en trivsam dag i solskenet!!

Kram

Inga kommentarer: