fredag 3 juli 2009

Mötet avklarat!

Skulle ju börja dagen med ett mindre trivsamt möte på FR.... Efter att inte ha somnat förräns halv 6 imorse (attans sol....) så var man sådär "upplagd" kan man väl säga... Men iväg kom vi, skrotan till "jobbet" och jag till stan.

Väl där skule jag träffa den nytänkta kontaktpersonen tillsammans med samordnaren. OK så långt. Och jag ska erkänna att jag var inte särskilt positivt inställd till det från början. MEN jag har ändrat min värdering om det! Det var jättebra! Dels att själv först få träffa personen som faktiskt ska ha ett ansvar över mitt barn! Och det som var ännu mer positivt var nog att det kändes bra!! En person som verkligen satte barnet först!!! *me like* Sen blir jag så matt på hur systemet får använda sin "makt" bara för att de kan. Lögner är något jag HATAR, och nu kom det fram att de ljugit mig rakt upp i ansiktet IGEN..... *suck* Och jag ställer mig återigen frågan NÄR ser systemet till barnen i första hand????? Men strunt i det nu, jag kan tyvärr inget göra då vi är brickor i detta spel, jag känner att man är så fruktansvärt "utlämnad". Jag ber om ursäkt, alla är (utgår jag ifrån!!) förmodligen inte så!!! Vad jag ändå ställer mig enormt frågande till är att vi inte fick denna möjlighet första gången då det hette "tidsbrist" fick jag veta idag. Jag har förut ställt frågan varför det ska vara så här nu och inte då? Ochsvaret jag DÅ fick var att "Nej, vi gör såhär"....

Vi bestämde så det kändes bra för skrotan iaf och personen som ska vara med höll med om allt!! Det kändes relativt bra när jag gick därifrån, hoppas bara att det fortsätter så! Jag känner mig så lurad också från tidigare erfarenheter nu... Så jag vågar inte riktigt "hoppas" på det här ännu, tyvärr.

Sen åkte jag hem och däckade av... Lite trött var man va?? *suck* Jag lovar och svär att jag hädanefter ALLTID ska smörja in mig OAVSETT hur mycket jag tidigare varit i solen innan jag går ut igen!!! =) Somnade som en stock och det var skönt!!!

Sen blev det "bråttom", seg som man blir när man ligger och sover på dagen så gick det inte i en rasande fart, men det gick!! =) Och sen hämtade jag skrotan som var helt utmattad... *stackarn* Hon pallar inte riktigt denna värmen... =( Så vi tog en slappar kväll och bara mös omkring! *mysigt* Men sen blev hon så övertrött för hon ser verkligen fram emot helgen med sina kompisar som ska komma ner och "bo hos henne" i TVÅ dagar!!!! *sötnos* Hon har pekat ut för mig vilka saker hon vill jag ska ställa upp på hyllan då "little I" "är för liten" för vissa saker. Och som hon sa; "så hon inte gör sig illa mamma"! Snacka om att tänka på allt va??

Så nu ska jag bara hänga tvätten, fick ju med mig hem extra kläderna från dagis som jag kastade i maskinen så fort vi kom hem, och fick sen tvätta det "vi skulle"! *phu* Fördelen med värmen är att man kan i princip tvätta hur mycket som helst nu då allt torkar på nolltid!! =) Så nu ska jag ägna mig åt det innan jag somnar!

Kram

Inga kommentarer: