tisdag 7 juli 2009

Första lediga dagen för skrotan!

Nu har hon "sommarlov" den lilla!! Eller vad kallar man det när de inte börjat skolan än?? Vi säger iaf sommarlov ändå! =) Och hur startade det då?? Jo, med feber... Inte så jättemycket men dock. Men vi ska ändå inte klaga tycker jag då vädret inbjöd till en slappar dag! Och (ja det kanske låter knasigt av mig men så är det!) äntligen kom det några smällar ikväll och REGN!!! Känns faktiskt lite skönt. Hade (jaja, jag VET att jag inte gillar det eg men det skulle behövas!) nog velat ha några "riktiga" smällar så det fick bli skönare i luften. Men man kan väl som vanligt inte få allt här i världen eller?? =)

Så vad har vi haft för oss idag?? Jo skrotan bestämde sig för en låång sovmorgon och DET tackar jag henne för! Hon vaknade vid halv 11 men vi låg nog kvar till 11 innan hon tyckte att hon nog var riktigt sugen på lite välling... *s* Och det motstår man väl inte att "hoppa upp" och fixa efter den sovmorgonen eller?? Vi mös bra länge innan vi hoppade i kläderna men då skrotan varit halvkass så kom vi inte iväg någonstans innan lunch (ja med tanke på när vi steg upp så hade vi en sen lunch, jag vet!) och efter lunchen ville hon VILA.... DÅ kan man ju lugnt säga att hon inte är riktigt kry... *stackarn* Men vi får vara glada att inte febern kom i värmen... *phu*

Efter vilan gick vi, eller skrotan åkte sparkcykel, ner till "little A" för en lek/fika stund. Och de är heeelt otroliga dessa två. HELT okontaktbara och bara "jobbiga",men när de väl lugnade ner sig och satt och spelade spel då var det liksom dags att gå hem... Ja dessa ungar... *suck* Eller vad säger du "Lady D"?? =) Thanx för bullarna iaf!!! Gissa om skrotis blev glad! Kommentaren var; "Vilken tur att vi fick påsen med oss hem mamma så jag slipper baka själv den här gången va?" *s*

Sen blev det kvällsmat och sen var dagen i princip slut. Så vi har väl mest skrotat omkring i dag kan man säga. Och det var heeelt ok för mig!!

Ska snart gå och knyta mig oxå, men måste väl först smörja in min kliiga (stavas förmodligen inte så men jag orkar inte just nu!) rygg som håller på att ömsa skinn.... Så nu hoppas jag snart på bättre väder så jag kan få tillbaka min färg jag hade tills häromdagen.... Natt-natt!

Kram

P.S.

Fick ett mindre trivsamt brev idag... Men det "mötet" är ju inte förräns i sept och det är långt kvar jag vet. Men det kändes som att vi kunde väl få det i slutet av sommaren... Har ju försökt "förtränga" det jobbiga så vi kan få njuta av sommaren... Men jag ska såklart försöka göra mitt bästa ändå att försöka bara vara.... Måste erkänna att det florerade mååånga tanker en stund idag iom posten. Men, men, det är ju (föhoppningsvis en lång härlig semester kvar och lite till innan det blir dags.

Inga kommentarer: