lördag 18 juli 2009

Lackar ur...

Jag tycker det är okej att andra människor har husdjur MEN jag vill INTE ha in dom hos mig!!! Igår kväll kom jag ut från köket med en kaffekopp och ser en liten misse komma ut från skrotans rum.... *ryser* Så jag öppnade ytterdörren och lyckades locka ut kattfan (ursäkta mig!) ut i svalen och stängde för att gå direkt ut på balkongen och hojta till grannarna att dom har nåt att hämta i trapphuset.... Jag blir så less på sånt. Inte ett ursäkta eller nånting!!! Utan när jag frågade om de tänker sätta upp nåt nät eller så fick jag bara till svar att det kan hon inte göra nu då de har annat de först måste göra.... Men herregud, ska man inte kunna ha balkongdörren öppen på TREDJE våningen utan att oroa sig för oväntat besök eller?? Skrotan och jag är ju allergiska dessutom.... *suck*

Jag har försökt kolla runt vad som gäller med husdjur i lägenheter, men det står inget om det jag söker.... Så jag får väl sura tills måndags morgon. Jag lackar ur på sånt måste jag väl säga. Tycker i första hand att en URSÄKT var på sin plats. Hon blev nästan lite sur för att jag släppte ut katten i svalen. Men hallå!?!?!? Så jag undrar om jag som inte ens har djur ska behöva sätta upp nät på balkongen, känns sådär kan jag säga.... Någon som vet vad som gäller??? Och jag kan känna så här, bor man på tredje våningen med katter som UPPENBARLIGEN klättrar på räcket borde man då inte tänka på de små liven och införskaffa nät eller??? Näe, nu ska jag städa och förhoppningsvis bli på bättre humör!!!

Kram

Inga kommentarer: