söndag 5 april 2009

Vi vill oxå vara ute....

Åhh, vad man önskar att man kunde njuta nu när våren är här.... Men nu när jag själv fått mitt vaccin så kan vi ändå inte vara ute i samma utsträckning som vi skulle vilja då skrotan är dyng-allergisk.... Och då jag vet hur man mår då och hur man blir så undviker vi att utsätta oss onödigt mycket för allt sånt! Det "kostar" för mycket för att utmana det.... Man önskar även att man skulle kunna vädra ordentligt, hänga ut kläderna, vädra sängkläderna men det är FÖRBJUDET.... Jaja, vi njuter lite iaf emellanåt!! Det är ju ljusare och varmare!!! =)

Dagen började med att lillan skulle klä påskriset!!! (Vi var ute och "tjuvade" några grenar häromdagen som jag noga tvättat rent och torkat!) Hon ville pynta redan nu då hennes kommentar var: "Men mamma, vi måste ju göra det nu så vi får ha lite påsk härhemma eftersom vi kommer vara borta när riktiga påsken är"..... *asg* Ja är dom inte underbara så säg????? *ler* Hursomhelst så blev påskriset JÄTTEFINT!!! Såklart, såklart!!! Och i slutet av veckan (hon var ju bara två dagar på dagis) fick hon med sig hem en jättesöt pingvin (vad nu DET har med påsken att göra??? *s*) med sig hem som hon egenhändigt har gjort och den har nu sin plats bredvid påskriset på matbordet i vardagsrummet!!! Och sen kom även påskkärringen upp i fönstret!!! Så nu har vi fått påskfint!! Nu fattas bara godiset i ägget.... (Kan inte förstå att det hela tiden blir tomt??? Måste rinna ur nånstans va????)

Idag tänkte vi oss på en utflykt med picknick, men skrotans luftrör och ögon ville annat.... Så istället STÄDADES det på balkongen!!! Så nu fattas bara träolja så vi kan börja använda våra NYA fina stolar och inte "bara" vårt nya fina bord!!!! Thanks again!!!!! Det blev jättefint därute!! Sen så fattas bara att få plantera lite blommor som lillan köpt med sin mormor!!! Sen kommer det bli så fint där ute!!!

Så nu efter allt fejjandes och städande så har vi avslutat med en mysig fikastund i solen på balkongen!!!! Ikväll kommer hennes bästis hem igen efter en liten helgtur! Gissa om lillan väntar????? Så ikväll ska vi avnjuta en mysig middag "på tu man hand"!!!! *mysigt* Så nu ska jag gå och fixa middag som lillan "beställt"! Hon sa imorse; "Mamma, jag tror jag vill ha lite grillat kött och potatis m bea fast att inte A är här och äter med oss ikväll. Kan jag få beställa det?" *asg* Till saken hör att skrotan säger "beställa" istället för "bestämma"..... *s* Så det får det bli då ra! Så det är bara för mig att fixa!!! Ha en mysig kväll allihopa!!

Kramar!

Inga kommentarer: