fredag 24 april 2009

Dagen D

Snart är dagen d för mormor här! Och vi blir klara med vårt!!! =) Vi (min dotter och jag) har fixat och donat sen vi kom hem och NU är det klart!!!! Hoppas mormor blir nöjd bara!! Så idag har vi som sagt var fixat och donat och jag är så fascinerad av att min lilla både VILL och KAN så mycket och framför allt kan orka med så mycket i olika situationer.... *stolt mamma* Hon "finner sig" i alla situationer. Visst med lite protester emellanåt (dock inte ofta), men hon är ju ändå ett barn så det "ingår" ju liksom i paketet.

Men tidigare så sa hon faktiskt; "Mamma, det ska bli lite skönt att komma hem å bara leka med mina kompisar...." *ler* Hon vet änså vad som betyder nåt för henne och kan relatera till det!!!

Idag hade vi dock en mindre trevlig diskussion om hennes (i hennes liv) obefintliga pappan... Det gör mig så ledsen att inte kunna ge de svar hon faktiskt vill ha av mig. Har aldrig (och hoppas att jag aldrig heller kommer) gett henne en skev bild av pappa, men efter omständigheter så har hon (min kloka lilla flicka....) ändå fått sin syn på hur situationen ser ut.... *stackarn* Och då ska tilläggas att i hennes värld umgås vi med alla olika familjekonstellationer!! Och samtidigt som min lilla skrota tycker det är ok att bo "bara" med sin mamma är det lika normalt för henne att bo bara med pappa eller med båda tillsammans. Hon har ingen bild av "hur det ska vara" som tyvärr många av oss vuxna (oekj då "VI " som ska ha förstånd då ra...) Detta är faktiskt lite skrämmande kan jag tycka...

Detta kommer jag förmodligen att återkoppla till men INTE idag... VI har liiite annat för oss just för dagen!!! *ler*

Nu ska jag gå och knoppa!! Natt-natt!!

Kramen

Inga kommentarer: