onsdag 29 april 2009

Suck, säger jag bara...

Återigen kan man inte annat säga om dessa "underbara" statliga institutioner... Alltså man kan ju bli mörkrädd.... Här ska man sitta som på nålar för att "vara nöjd" och helst oxå "tacksam" för vi har det så bra.... Javisst vi ska inte klaga, MEN JAG har hela tiden en massa skyldigheter men INGA rättigheter... Eller??? FK är strålande.... Ena handen vet inte vad andra handen gör.... *suck* Får helt plötsligt medd (efter nästan SJU veckor) att jag ska skicka in ett intyg fr dagis för VAB... Görs inte detta inom ca en vecka så får jag inga pengar... ??????? Ringer upp (obs! TREVLIGA människor i tfn dock, men jag lider med dom måste jag säga...) och undrar varför då??? Jag har ju redan skickat papper som fyllts i från dagis. MEN nu har inte denne handläggare "tillgång" till just DEN sidan... jag smäller av.... Men hon fixade och trixade till slut så nu har jag fått ut några av alla mina "vab-dar" sen i feb.... Kul som ensamstående va??? ELLER INTE...

Sen ska vi inte kunna andas ut för vi väntar tråkigt samtal snart.... Skrotan är förtvivlad då det uppstått någon diskussion på dagis om föräldrar och hon har börjat oroa sig enormt mycket nu igen... Och inget svar har jag att ge henne... HUR ska man fixa det?? Att systemet kan bråka och man ska bara sitta och "vara tacksam".... Näe, skulle inte tro det...

Mycket svammel idag men jag är frustrerad och upprörd över hur man som "viktig person" i samhället och framförallt personer som jag (och fler med mig) tyvärr är beroende av, ska kunna ha möjligheten och "se ner på" individer samtidigt som de ska kunna "sprätta en på näsan" om man RÅKAR vara mänsklig och missa något någongång.... Funderar på att emigrera kanske???? Sicket underbart system vi har....

Näe, ska nu återgå till något mer uppmuntrande!!! *ler* Hoppas återkomma imorgon med trevligare inlägg!!

Kram

Inga kommentarer: