söndag 12 april 2009

Varför så svårt??

Ja så kan man väl sammanfatta läget för dagen ur många olika perspektiv. Allt är ju som bekant inte alltid lätt. Men varför göra saker och ting svårare än nödvändigt? Eller ÄR saker och ting så svårt för oss? Jag själv, nära och kära (förmodligen övriga oxå) känner att något är svårt.... HUR ska man förhålla sig?? VAD ska man göra?? Eller hur ska man göra? Frågorna är många men svaren förmodligen få....

Dagen idag har iaf varit lång kan man säga.... Det har gått i ett och min lilla skrota har varit världens (är nog inte den enda föräldern att säga så) sötaste påskkärring idag!! Sen blev det lite shopping (surprise) till lillan.... Fin blir hon igen!!! Så nöjda med det är vi!! Sen blev det även lite firande idag med tårta!! (Barndomsminnen!!!!! *s*) Sen rullade det på! Lång påsklunch och ut och leta om ev påskharen varit förbi.... =) Och det hade den allt varit!! Skrotan var jätteglad!! Men vi behöver nog hitta nya ställen för hon vet vart hon ska leta.... *s* Sen var det lek, lek, lek och lite mer lek innan mamma skulle ha trevligt sällskap och bara vara JAG!!! Thanx miss H!!! Alltid lika trivsamt!! Looking forward to the end of July!!!! =)

Saknade en sak ikväll och det var miss J.... Hade varit trivsamt om du kunde "joina in"!!! Men det blir ju fler gånger!!! Det är en sak jag funderat över hur mycket vi själva styr över situationer eller vad som styr våra situationer.... Kanske en lite konstig tanke, men mig slår den lite då och då. Kommer förmodligen återkomma till det längre fram.... =)

Ska nu passa på kanske att sova i lugn och ro.... =) Kommer t o m att få sova ut imorgon och det är man inte helt bortskämd med... Ska iofs inte klaga då skrotan GÄRNA sover länge om morgnarna!! Finns ju dom som har det sämre. Så jag klagar inte som oftast får sova till 9 -10 -tiden då vi är lediga!!! Ja, jag vet att det finns de som tycker vi är ena slöfockar på ledig tid.... Men, men, såna är vi!!! =)

Näe, nu SKA jag packa ihop för ikväll!! Kommer förhoppningsvis hinna med bättre nu i slutet av helgen!!

Kramar!

Inga kommentarer: