måndag 18 oktober 2010

Tomt...

Så kan man nog sammanfatta hur jag känner mig just nu... Vet inte riktigt vad det är och jag vill inte rota idet heller känner jag... Trist är det iaf.

Det positiva och roliga är att jag håller på att SLUTA RÖKA och har börjat TRÄNA!!! Och det känns allt annat än trist! Fick i helgen några sköna "bekräftelser" att jag är på rätt spår kände jag! Har ju sålt kläder i helgen för hela slanten och i lördags fick jag mig en rejäl utflykt!!! Nästan upp till gränsen, norrut då härifrån sett!! Men det var skönt, man fick sitta i fred med tankar och funderingar, sjunga falskt på hög volym i bilen, och bara vara jag!! ;)

Skrotan blev uppriven i veckan som var... Och det märks mer och mer... Det känns som att det eskalerar... Vet snart varken ut eller in... Men jag får försöka bita ihop, har ju fått gjort det förr och kommer förmodligen få göra det igen... Men det känns nu att jag inte har lika stor säng som hemma i stan för nu är det TRÅNGT när hon kommer pipandes... Vilket hon återigen gör varje natt och tidigt oxå... Men jag är ändå glad, hon lägger sig och somnar i sin säng!! Och som de flesta säger så kommer hon förr eller senare att sova i sin egna säng!!

Idag ska vi ha en mysafton BARA hon och jag!! Ingen anna göra sig besväret att "störa" oss!! Tror vi båda kan behöva det emellanåt. Hon har ett ganska späckat schema och jag tror och kommer "kräva" att hon har vissa stunder bara hon!! Men det är min åsikt!

Vi börjar så smått trivas i lilla stugan, men jag vill ju att det ska hända mer saker.. Men jag lackar så in i bara hel---e när jag inte fixar "småsaker" själv... *mutter* Men jag pratade igår kväll med bästaste "mrs A" och hjälp är (förmodligen) på intågande!!

Näe, ska nu fixa klart lite innan ångvälten ska hämtas!! Har ändå fått sånt där småtjafs gjort under dagen!!!

Ha en bra em/kväll därute!!

Kram

2 kommentarer:

Nina sa...

Den tomma känslan kan ju vara att du sörjer cigaretterna. Utan att du vet om att det är det känslorna handlar om. Det blir en sorg när man slutar, som att förlora en gammal vän. Det låter lite som att det är så. Härligt att hör att du kämpar på och att du tränar och kär på!

Önskar dig lycka till, Kram, Nina

min skrota och jag sa...

Tack gulliga du!! Kram tillbax