torsdag 14 oktober 2010

Nu var det över för denna gång!!!

Det har varit en lååång vecka.... I torsdags morse när skrotan fyllde år och skulle få frulle på sängen så kom hon inkutandes till mig lååångt innan klockan skulle ringa och klagade över sitt högra öra... Skrotan klagar inte om inte nåt ÄR fel... *stackarn* Och jag yrvaket undrade vad som hänt. Gick upp å kollade hennes säng och mycket riktigt, där låg en gulgeggig stoooor fläck vid kudden... Kollade närmare på örat och jooo då, det hade runnit... Inte undra på att lilla skrotan hade ont...

Lite alvedon och mååånga kramar så somnade hon om. Men jag blev ju lite sådär, är röret på väg ut eller är det nåt annat??? Det var precis så här det var förra gången med andra örat när röret var på g ut. Så på morgonen ringde jag "storsjukhuset" i länet och fick på moppen!!! Jag var vansinnig (ja nästan!!) för jag skulle minsann ha "förutspått" att nåt kunde hända och haft med mig journalerna från SU.... Men suck... Så det var på håret att jag åkte ner t stan bara för att få en akut tid... TRE timmar senare fick jag en tid!!! Tack du underbara sköterska!!!! Och vi slängde oss i bilen för att åka de 11 milen och fick höra att det var en inflamation vid båda ändarna av röret... + vätska i röret... Men vi kom "i tid" så de ville börja med bara droppar! Och idag åter igen på en koll och nu såg allt bra ut!!! *phu* Men OM det blir såhär igen vill de plocka ur det. Men då ska hon sövas.... *vill INTE* Så min önskan är att det nu får vara bra tills det släpper själv!!! Som med det i andra örat!!!! *hoppas, hoppas* Men nu har hon inte ont och jag är så glad för det!!!

Väl hemma på kvällen kom mormor å morfar och grattade och käkade "klad-tårta"!!! Och hon var så lycklig över att de "bara kom över sådär" på hennes "FAKTISKA" födelsedag!!! ;) Och hon fick det hon önskat sig så hur kunde det bli bättre liksom??? ;)

Och i lördags stundade även 6-års kalaset!!! Och hon var sååå himla nöjd!!! Alla inbjudna kom utom en kille som var i "e la stockholmia" hos sin mormor... Men det var fullt ös i över två timmar med elva heeel tokiga ungar!!!! *asg* Så gissa om jag hade en trött tjej på kvällen????

Söndagen blev hektisk och vi hann med en liten firning av våra vänner som inte kunde komma på torsdagen och det var som vanligt lika trevligt!!!

Det är nog bara EN sak som fattats för skrotan nu när hon fyllt år... Bästaste "little A" och "E" & "E".... Men jag förklarade att det inte gick att de kom. Men hon fick ju post från "little A" OCH så ringde hon och några andra goda vänner!!! Så hon blev nöjd ändå...

Inför dagen idag har jag varit orolig, men nu har det släppt och nu ska jag försöka ta tag i allt jag skulle ha gjort i dagarna... Men jag har även behövt tiden för att pusta ut efter förra veckans hektiska tid... Det var lite väl psykiskt påfrestande i ett avseende och med allt tjat å gnat om hur och varför så brast det... Men nu är det gjort.

Ska nu försöka sova lite i natt iaf, det kan jag behöva när jag nu imorgon ska börja mitt "andra" nya liv!!!! Träning med bästaste "mrs A" och mina skidor väntar på mig imorgon em!!!! ;) ;) Ska bli hur kul som helst!! Undra bara hur min kropp mår på fredag.... *asg* Men det kan ju inte bli sämre, eller???? ;)

Snart höstlov och besök i "min" stad!!!! *längtar*

Natti-natti därute!!

Kram

Inga kommentarer: