onsdag 2 juni 2010

Spackel, spackel å lite mer spackel....

Det känns som om det är en dal av mitt liv just nu... ;) Men det blir nog bra till slut!! Idag blev jag liiite matt ändå... Väntade på "vattenkillen" som skulle komma och montera in på badrummet. Javisst, kl ÅTTA skulle de komma. Men man har ju hört att "Ja se hantverkare ska man inte lita på... Där satt jag och jag började väl pilla med lite spackel, slipning och grundning... Klockan blev NIO och ingen kom... Men herre jösses tänkte jag; SÅÅ långt bort bor vi väl inte eller??? Så jag ringde dom, jo han var sen och skulle vara på väg... Tjena. TVÅ Å EN HALV TIMME SENARE dyker han upp... Och där stod jag och ingen färg hade... Mycket frustrerande... Men sen fick jag min färg och mitt badrum är snart KLART!!! ;) *mycket nöjd i slutändan*

Skrotan var jättestolt och glad!!! När jag tillslut kom å hämtade henne på jobbet var det snabbt som attan (jaja, jag var liite sen...) för att hinna i tid till simmis! Men vi hann!! ;) Sen efteråt ville hon ut till stugan och vi åkte dit, hittade våfflor som "mommo" gjort och hon käkade dom på vår bristfälliga, men dock (den NYA kommer bli sååå bra!!!) altan å vi bara njöt!! Det var lugnt, tyst och vi såg ut över sjön och det var bara härligt!!! ;)

Innan simmis hade jag bestämt att OM skrotan ville/orkade skulle vi åka ut så jag fick jobba lite till, men när vi väl var på simmis så satte jag mig ner och bara var (ja vad mer kan man göra liksom??) och jag tappade helt orken och blev tvärtrött... ;)

Skrotan har varit i skolan idag och hälsat på, käkat i bamba och hon är såå nöjder så!! Hon fick med sig ett papper med bilder på alla hennes klasskompisar idag och hon är så stolt!! Hon fick ju en bra fröken och hon känner nog det själv med! Hon sa här ikväll att hon minsann fick en sommarkram av fröken!!! *mammas lilla sötnos* Ja, det blir nog bra!!!

Imorgon ska jag åter till stugan och spackla och MÅLA!!!! På kvällen blir det föräldramöte!! Ska bli spännande!! Så jag lär ju återkomma om det! Också! ;)

Ha en bra natt allihopa!!

Kram

Inga kommentarer: