onsdag 9 juni 2010

Golv, golv och åter golv...

Nu börjar man tröttna på att lägga golv kan jag säga... *phu* Det är ingen lätt match i skrymslen och vrår... Vi började lägga på lättaste stället och fortsatte och köket och hallen har varit ett gissel kan jag säga... Men sen är det "bara" sovrummen kvar!!! ;) Och det blir så jäkla bra!!! Är så himla nöjd och glader!!!

Skrotan är nog rätt så ledsen över att bli "åsidosatt" av mig... Vi har ju mer eller mindre suttit ihop i över 5 1/2 år, men det går absolut ingen nöd på henne någon stans!! Men det evigt dåliga samvetet infinner sig snabbt kan jag säga... Men snart, snart, SNART är det över!!!

I måndags var hon ju hos sin braiga kompis "little T" och de hade superduper kuligt och idag har hon varit hos "little E2" och gissa om de har längtat efter detta??? ;) Det har aldrig stämt ihop förräns nu och de var överlyckliga!!! Ännu en braig sak är att "little E2" och skrotan kommer bo ganska nära varandra + att de börjar förskoleklass ihop!! Så det känns ganska så bra!

Idag hade jag ett litet samtal med en av skrotans dagisfröken ang hennes mat(o)vanor... Hon ska ju ha helt laktosfri kost igen och det funkar sådär på dagis... Hon pillar mest omkring men hon äter som en "häst" här hemma... Hmm, inte så konstigt kanske då hon levt på vatten å mackor en hel dag... Men vad ska man göra? jag kan ju inte be personalen "tvinga" i henne heller och jag tror inte den "special" kosten är särskilt aptitlig heller emellanåt. Men snart är hon "klar" på dagis så det är väl inte mycket mer att göra. Men vi hade ett bra samtal och vi får se om det leder någon vart! *hoppas*

Nu är jag rätt så trött i skallen, det bara krånglade med golvläggeriet, men löste sig tillslut *tack å lov* och nu ska man försöka tänka på annat tills imorgon em då vi ska på det igen! ;)

Så nu ska jag duscha av mig allt sågspån som kliar nåt så enormt... Ha en bra kväll allihopa!

Kram

Inga kommentarer: