onsdag 16 juni 2010

Nu så!

Många motgångar har det blivit... Det dyker hela tiden upp nya trista saker... Häromdagen var jag nära på att kasta in handduken... Och allt började med en jäkla vattenblandare till köket... Men med facit i hand så känns det bra nu.

Igår var också en såndär jobbig dag med trista saker... Två av elementen var knasiga, och när elektrikern kom och kollade det i skrotans rum så small det... *ryser* Fick en chock när jag tänkte på vad som kunde hända... *suck* Så nu har vi inga element i hennes rum eller i hallen. Men det kommer snart en luftvärmepump och vi ska nog inte frysa!!

Jag blev rätt tagen av det hela (låter kanske lite knasigt men tänk om något hade hänt då skrotan har sängen brevid elementet...) och dagen blev rätt så knackig igår...

Fick iaf gjord en god gärning i slutet av dagen och det känns alltid lika bra!! Så nu ska jag plocka ihop lite mer saker som jag snart kan ta ut till stugan! Det börjar mer och mer kännas som ett hem! Och skrotan bara myser!!!

Idag ska jag ta ett nytt ganska stort beslut och sen ska jag "primera oss" med att ringa och få hem vår nya tv!! Det har inte blivit mycket med den varan de senaste veckorna men snart ska vi även ha den på plats!! Känns bra!

Jag hade ju som mål att kunna flytta in två veckor efter att vi fick nyckeln och man fick några skratt kan jag säga. MEN vi kom in INNAN två veckor hade passerat och jag är mer än nöjd!!! Skrotan är nog om än mer stolt och nöjd tror jag!! Och jag hade nog räknat med att hon skulle sova hos mig men ICKE!!! Hon la sig i SIN säng redan första natten och hon vaknade och var så stolt och glad! Även hon har nog saknat SIN säng!! *ler*

Så ikväll ska vi ha goda vänner på lite grillning och det ser vi fram emot!! Så nu hoppas jag på en rejäl värme i em så vi kan vara ute!!!

Ha en bra dag därute!!

Kram

Inga kommentarer: