fredag 11 juni 2010

Lite uppdat då ra!

Nu börjar det äntligen (nåja snart iaf!!) se ut som ett hem!!! Nu har vi "bara" två små sovrum kvar!!! Köket tog sin lilla stund med alla skrymslen å vrår... *phu* Men nu så SNART!!! Planen är att vi ska flytta in så sakteliga fr o m lördag!!! *hoppas, hoppas* Och på måndag är tanken att vi ska åka och hämta hem soffa och en stooor garderob!!! Och diskmaskinen (ICKE att förglömma!!!) och lite annat "krafs" vi behöver!!! Och jag hoppas verkligen planen håller!!!

Jobbade på fm och det bara strulade, men till slut efter lite (läs MYCKET) tandagnisslan löste sig även det och sen bar det ut till stugan för att fortsätta renoveringen!!!

När jag kom ut dit ringde "little T"'s mamma och undrade om skrotan ville leka då deras tjejer varit hemma från dagis sen i måndags och var uttråkade och gissa om jag blev glad!! Då hade jag iaf inte såå himla dåligt samvete gentemot lilla skrotis!! Det känns inge vidare att hon blir åsidosatt av mig just nu... Som jag skrev häromdagen så känns det tungt då vi mer eller mindre "suttit ihop" i dryga 5 1/2 år och nu bara så "har man inte tid" på samma sätt... Men det är ju under en övergång och det är ju för VÅR skull!!! Så jag hoppas hon kan förlåta mig sen!!

De hade haft avslutning på dagis idag då flera barn går på sommarlov fr o m imorgon! Och hon var så stolt och glad!!! De (storbarnsgruppen) fick ett jättefint foto i en gullig ram att ta med sig som minne!! Hon var överlycklig!! Så det har redan tagit (om än en tillfällig) plats i stugan!!! ;)

Så nu ska jag faktiskt försöka få lite sömn innan morgondagen gryr och vi ska försöka få en läkartid till skrotan... Förhoppningsvis bara "rutin" koll, men vi får se!

Säger nu natt-natt för idag!!

Kram

1 kommentar:

Anneli sa...

skönt när saker börja röra på sig eller? ;) Ha en underbar helg och glöm inte av att njuta emellan allt pyssel. Stora kramen från den nästan Stora staden