fredag 27 augusti 2010

Nu börjas det...

Jag har allvarligt börjat (dock bara BÖRJAT) fundera på vår närmsta framtid... Ska vi vara kvar eller inte... Det är så mycket att tänka på, men inget lätt beslut... Jag vet vad jag vill i mitt hjärta, men vad är bäst?

Tillvaron har varit en berg och dal bana sen vi hals över huvud flyttade från vår underbara stad i höstas/vintras. Det har varit skönt i mångt och mycket! Vi har fått välbehövlig "paus" i galenskaperna och skrotan mår så himla mycket bättre! Fått tillbaks sitt självförtroende och inte minst sin själv känsla!!!! *känns mer än underbart* Men såklart så saknar hon de sina i stan också liksom jag, men DET ska vi inte gå in på nu känner jag... Då blir vi alltför "sentimentala"...

Våra barn är ju det bästa vi har och man vill ju göra ALLT som kan möjligt stå i ens makt för att de ska ha det bra! Såklart! MEN med den jobbig tid vi nu har "lämnat" bakom oss blickar vi framåt och jag är så himla lycklig över att skrotan mår så bra!!!! Vi har börjat prata om vart vi ska bo. Vet inte om jag gör rätt, men har ju alltid pratat och varit öppen mot henne så jag tycker, även om det är jag i slutändan som tar beslutet, så vill jag ändå göra henne "delaktig". Kanske är fel av mig, men det känns rätt!

Pratade om detta med en barndomsvän till mig och hon tyckte absolut jag gjorde rätt i som gör henne delaktig. Vi får väl se vad tiden kan utvisa... :)

Idag har vi vabbat igen... Ny skola, nya barn = nya baskisar... :( Inget kul, men det är ju så det är! Och jag ska verkligen INTE klaga då skrotan har varit "kärnfrisk" sen vi flyttade hit än hon någonsin varit innan!!! Jag kan hittills räkna vab-dagarna på min ena hand!!!!

Trist bara då vi hade lite planer för helgen, men hellre denna helg än nästa då vi ska återvända till "vår" stad iaf över helgen!!!! Jag riktigt längtar!!!!!!!!

Näe, ska nu fixa lite innan kudden kommer å hämtar mig!!! Ha en bra fortstt kväll!!!

Kram

1 kommentar:

mon amie sa...

Lycka till med beslutet. Det har varit ett dilemma för mig också.

Kram mon amie