tisdag 31 januari 2012

Sviscccchhhh...

Phu säger jag bara... Det snurrar på så himla fort! I helgen åkte vi ju norrut för att fixa å dona i "lilla huset". Och vi åkte tåg till skrotans stora förtjusning!!!

Det var en sån lycka att komma upp å se huset med alla nya väggar på plats i nybygget (nu ska "bara" gamla väggar rivas i gamla delen...) och det känns väldigt vemodigt att veta att man inte ska bo där just nu... Det blir så jäkla bra!!! :)

Helgen susade snabbt (för snabbt) förbi. Fick gjort lite men inte så mycket som jag hade önskat... Skrotan fick en helt underbar helg med lek och bowling på lörd med goa "little L" och lek på sön med goa "little E"! Sen fick vi köra som en galning för att hinna med tåget, men vi hann! Phu.... Han t o m få ett litet bloss!! I'm inpressed!!!!

Måndag och tisdag har bara susat iväg och nu är det snart mitt i veckan och sen är det liksom helg... Phu... Jag undrar hur andra ensamstående hinner ALLT!!!! Nu klagar jag inte (måste poängtera detta!!) då jag har dom bästa runt skrotan och mig! Men att hinna med allt; städ, tvätt, göra iordning ef flytt, fixa läxläsning, middag (och övrig mat), handling (menar såklart då inte nöjes shopping!), fix inför alla kalas hit och dit och då har skrotan ännu inte börjat med någon aktivitet... När ska vi få in den?? Jaja, det får väl lösa sig... Det är väl det det gör eller??

Men vi trivs med vår tillvaro, både jag och skrotan!!

Kan även medd att för en vecka sen hände en grej som gjorde att skrotan fick tevespel förbud i en vecka och gissa om den tog! Hon har inte gjort om det och lär nog inte göra det för den sved kan jag säga! Men det finns gränser för dumheter! Men hon lär nog inte göra om det så det var två överlyckliga tjejer här efter skolan som jublade när spelet kom igång!! :)

Nu får ni ha en fortsatt bra kväll därute för nu ropar kudden på mig....

Kram

Inga kommentarer: