onsdag 7 mars 2012

Sömnlöst...

Oj, det har ju hänt en hel del sen sist (igen...) men nu är jag här... Sömnen lyser med sin frånvaro trots fruktansvärd trötthet... :( Men, men, så verkar det "få vara" en tid framöver...

Sjukvården är under all jäkla kritik om nån frågar mig... Jag ska så snart jag bara orkar ta tag i detta... Men jag måste komma på benen först! Jag har ju skrotan att ta hand om i FÖRSTA hand. Och det gör jag med glädje!! Mitt stora hjärta är hon!!

Hon skulle in på op i måndags, i slutet av förra veckan ringde dom och skulle boka om... Fasiken tänkte jag då... Men vi fick en tid igår och vad hände?? Skrotan fick (såklart) feber... Men vi körde på med alvedon och STILLHET och så åkte vi dit igår på fastande mage och sådär. Och med nöd och näppe så sa dom ja!!! *phu*

När narkossköterskan kommer och pratar med oss (efter att de tagit beslutet om att genomföra narkosen) så undrar hon om hon inte ska ha embla plåster (det skulle vi ha köpt själva och satt på innan vi kom, men skrotan tyckte inte det behövdes), sen undrade hon om hon skulle få lite lugnande och jag tycker hon var så himla lugn. Då säger skrotan till sköterskan; Söv mig nu så jag får bort röret så jag kan gå hem sen... :) Underbara unge!!! Så hon charmade alla i salen! När de skule sätta nålen i armen så ville dom distrahera henne genom att låta henne se på bilder då säger ungen; Men ta bort dom för jag vill ju se så dom sticker rätt!.... Jaaa, vad säger man?? :) Så de lovade henne TVÅ glassar efteråt!!! ;) Sen att en sköterska fick leda mig ut när skrotan somnat är en helt annan sak.... :(

Så nu känner skrotan (och såklart även jag!!) en så stor lättnad!! Inga rör så nu håller vi tummarna för att det kommer hålla sig såhär!!! Rutinkontroll om tre månader! Men det har inte runnit något och själv säger hon att det känns "lätt"!! :)

Själv har jag (förutom den enorma lättnad att röret ÄNTLIGEN är väck och förhoppningsvis ska hon få vara frisk nu!) ett stort och mycket svårt val att besluta över så jag tror jag blir tokig... *suck* Så jag är så överlycklig för mina/våra vänner vi har som vi nu mer än någonsin behöver så enormt!!!

Skrotan är till viss del "medveten" om det beslut vi står inför men det är inget hon kommer få "bestämma" över. Men det är ett tungt beslut som måste tas...

Näe, nu är mitt ingefärsthé slut och jag får ta min bok och försöka vila iaf en stund... Ha en fortsatt bra kväll och en ännu bättre natt! Sussa gott!!

Kram

Inga kommentarer: