måndag 19 september 2011

Fundersam...

Kan inte annat än bli fundersam... Först hämtade jag skrotan och hennes kompis "little J" på fritids för handbollsträning kl 4... Helt sjukt tidigt, men jag flexade ut idag för att hinna! Men när vi skulle gå ut från fritids berättar tjejerna om en incident med en klasskompis i skolan och jag lider verkligen med den tjejen även om det hon gör mot klasskompisarna inte är ok... Skrotan berättade för mig och jag har bestämt mig för att följa med henne till skolan imorgon för att prata med hennes lärare...

Väl på träningen så fick jag höra andra hemskheter som barnen blir utsatta för av jämnåriga. Men ursäkta mig vart fasiken finns vi föräldrar???? Det får bara inte hända att de små (inte stora heller för den delen eg!!!) ska vara elaka och medvetet skada varann. Jag gillar det inte!!! Det är i min värld inte acceptabelt!!! Så ja, jag är ARG nu!!!!

Hur som så var träningen för tjejerna (och killarna!) jättekul!! Underbara tränare har de också! Sen en liten paus för inför nästa träningspass.... Men det var det sista skrotan ska gå på iaf!!! De drillar dessa små (hallå de är bara 7 år!!!) och verkligen tryckte ut lederna på dom... Näe, dit får hon inte gå längre... Tyvärr men jag accepterar inte det heller... Okej att "drilla" lite större ungdomar om de vill men så här små barn, ja jag fattar det bara inte.... Trist men sant!!!

Har ju själv idrottat länge i många år och började tidigt men herregud, låt ungarna vara ungar och ha roligt!!!!

Näe nu har jag gnällt klart samt lugnat ner mig lite och ska förbereda klart inför morgondagen.... Hade ju plannerat en lugn och stilla hemmakväll imorgon men nu ska jag ju jobba senare imorgon då jag måste till skolan med skrotan... Jaja, vi får mysa en stund iaf!!

Ha en frotsatt bra kväll!!!

Kram

Inga kommentarer: