onsdag 20 april 2011

Looong time....

Tiden går så oerhört fort och jag vill bara pausa lite känner jag... Det är rätt tufft att jobba som jag gör och vara (försöka iaf) en bra mamma... Men, men, det måste bara gå! Snart är sommaren här och lite semester ska det ändå hinnas/kunna bli!

Skrotan har ju snart gått ett helt år i förskoleklass och jag frågar mig ännu en gång hur det gick till... ;) Men hon gillar att gå "i skolan" så det är ju jättebra! Men min lilla tjej är inte så liten längre... :( Det ogillas... Men man får ju så mycket mer tillsammans med henne nu på ett annat sätt helt klart!!!

I vinter har hon lärt sig åka lift själv å snart "släpper" hon även i de stora backarna!! Hon är hel nöjd! Och nu har (äntligen om du frågar mig) stödhjulen åkt från cykeln oxå! Hon har ju alltid varit lite "feg" (på ett relativt bra sätt ändå) av sig och nu har hon vågat mer och det känns bra! Men hon är ju (som sin mamma kanske??) liteav den sorten så vill hon verkligen nåt så går det... ;)

Som sagt, jobbet tar upp enormt mycket av min tid, men jag trivs med jobbet eller rättare sagt jobbena... Jag har ju fler och jag hade väl inte riktigt räknat med att det skulle bli riktigt såhär tufft... Sen kommer ju saken till oxå att när man har hus så "bara bor" man juliksom inte... Mycket ska puffas å piffas men jag har faktiskt inte alltid lust... Och inte heller ork för den delen... Men det ogillas kan jag säga... :(

Något positivt då är ju att jag så smått börjat springa en liten runda ganska regelbundet och det känns oerhört bra!!! Och välbehövligt kan jag väl erkänna också!! Så vi får väl se hur fortsättningen kommer se ut!! ;)

Nu har jag jobbat klart för idag och ska gå å nana kudden vill jag lova!!!

Ha en bra natt!!

Kram

Inga kommentarer: